Halaman

5 Disember 2012


Teringat lagi waktu dulu - dulu, kalau nak pergi memancing tu mesti ajak kawan - kawan sekolah. maklumla masa tu tak berapa berani nak pergi sorang - sorang. kena ada geng sebab nanti boleh tolong cabut ikan dari mata kail. masa tu peralatan tak lengkap cuma pakai gelendong je. nak beli joran ngan kekili ( reel) tak mampu. aku ni bukannya daripada keluarga yang berada..heheee

ni peralatan memancing aku masa dulu - dulu

Tapi bila dah kerja ni aku upgrade sikit hobi ni, almaklumlah adalah sikit duit untuk beli peralatan memancing ni. aku bukannya pemancing tegar, aku pemancing biasa - biasa je....bak kata orang pemancing amateur la katakan. bukan apa hobi ni untuk memenuhi waktu terluang je. lagi pun bila dah ada keluarga ni banyak benda nak difikirkan. Gambar - gambar di bawah ni, reel/kekili ngan joran yang aku ada sekarang ni.

 Banax SX 3000 Special Edition


 Tomman samurai tiny2000


 Seahawk  Max Scorpion 4000


 Banax Iris 5000


 Pelamis Storax 4000


 Banax VG3500


 Seahawk PF5000


 Qunhai SA-2000


Joran murah - murah je

Dalam gambar ada 8 je kekili. 1 lagi kekili aku Ajiking Boss 6000 tak dimasukkan dalam gambar ni, abang aku pinjam, tak sempat nak tangkap gambar. die kata nak pergi mancing kat pulau pangkor...klu tak silap aku, kat pulau sembilan kot...ntah aku pun tak ingat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan